Waarom klantentraining geld bespaart

Kate Meerschaut | 11 February 2021

Klantentraining klinkt in eerste instantie vreemd, nietwaar?
Als het om training gaat, heb ik verschillende beelden in mijn hoofd. Gelukkig proberen we geen gimmicks bij onze klanten. We laten ze ook niet door bootcamp gaan of laten ze gewichten pompen.

Niettemin leiden we onze klanten op en geven zo een voorsprong aan hun projecten. Hoe en waarom leiden we onze klanten op? En wat leren we ze precies? Waarom is deze training nuttig? En vooral: waar ligt de besparing?

Onze tentoonstelling ter plaatse

Al decennia lang organiseren we onze in-house beurs met nieuws bij onze klanten. De reden hiervoor is de noodzaak om nieuwe producten op maat aan klanten te presenteren. Op de in-house beurs laten we de klant de innovaties zien die optimaal zijn afgestemd op de behoefte van de klant.

Ofwel komen we naar de klant met onze beursstand of bouwen we individuele monsters op bij de klant, die zijn afgestemd op hun toepassingen. Met name op het gebied van kabels willen klanten vaak diepgaande antwoorden op hun vragen en ook meer achtergrondinformatie. Maar de huisbeurs biedt hiervoor niet altijd het juiste decor. Het is persoonlijk, duidelijk en toch ongelooflijk informatief. Wat moeilijker wordt, zijn diepgaande, technische uitleg voor de klant. Zich op een hele afdeling toeleggen op nieuwe onderwerpen is vrijwel uitgesloten.

Niet mogelijk omwille van Covid-19 hoor ik u zeggen?
Ook in deze tijden hebben wij verscheidene oplossingen om alsnog aan klanttraining te doen.

Igus virtuele beursstand

Igus corner

Met onze “igus corner” bieden we een tweede veilig alternatief; product samples, nieuwigheden, catalogi,… kunnen in-house bekeken en getest worden!

Met dank aan Vintiv om onze Igus corner een plaatsje te geven!

Bekijk op LinkedIn

Klanttraining

Op dit punt begint de klanttraining. Na een eenvoudige uitleg kunnen we expliciet ingaan op de behoeften in een klantentraining. We kunnen ons concentreren op individuele onderwerpen en op hetzelfde niveau zijn. Een soort VIP-service, zeg maar. De klant wordt opgehaald waar hij figuurlijk staat.

We brengen basisprincipes over van kabelselectie en levensduurbeoordeling. Door na te gaan welke mantelmaterialen op welke punten geschikt zijn, kan vaak veel worden verklaard over de elektrische specificaties van bus- of hybride kabels. Meestal worden het dan al snel klantspecifieke onderwerpen. De connectortechnologie wordt ook niet verwaarloosd. Bij al deze onderwerpen gaan we heel diep in op de toepassing van de klant. Hierdoor is het mogelijk om snel de juiste kabelkwaliteit te bepalen door goed na te denken over de levensduur. Overdimensionering kan in de ontwerpfase worden vermeden, waardoor de kosten worden verlaagd. In veel gevallen kunnen we natuurlijk ook de levensduur verlengen.

De klantentraining kan bij ons, bij de klant of virtueel plaatsvinden. En ook qua reikwijdte zijn we flexibel. Meestal rekenen we 2 tot 3 uur. Intensieve tijd waarin we de verschillende afdelingen van het igus-bedrijf combineren. Gericht op de individuele behoeften van onze klanten.

Vaak komt de klanttraining voort uit een eerder bezoek/gesprek waar de eerste gedachten werden uitgewisseld. Dit is natuurlijk niet verplicht en de training kan ook direct aangevraagd worden.

Sample kabels

Voor uitleg gebruiken we ter plaatse voorbeeldkabels of onze Igus corner. De klant kan ze niet alleen bekijken, maar ook aanraken. Hierdoor krijgt hij gevoel voor de kabels, hun eigenschappen en deels ook voor wat ze kunnen.

Bespaar door klanttraining

Door deze manier van persoonlijke uitwisseling vinden we nieuwe manieren om Tech up en Cost down te implementeren.

Interesse in een inhouse expositie, virtuele rondleiding of onze Igus corner? Wij adviseren u graag over uw mogelijkheden! Praat met uw contactpersoon en bespaar geld met betere technologie.

Comment on this article

Please write a comment.

Your comment will be moderated by an admin before activation.




Article keywords:

Newsletter:

Choose a topic now