Hoe werkt het verkopen van kabels in de Corona-crisis? En wat betekent dit allemaal voor personeel en klanten? - igus Blog Belgien

Hoe werkt het verkopen van kabels in de Corona-crisis? En wat betekent dit allemaal voor personeel en klanten?

Kate Meerschaut | 19 January 2021

Er is dit jaar veel veranderd. We zitten midden in de Corona-crisis. De veranderingen die het heeft veroorzaakt, zijn van invloed op zowel het privé- als het beroepsleven. In dit artikel vertellen we je hoe je kabels kunt kopen in de Corona-crisis.

Hoe gaat het met ons?

Ieder van ons zou deze vraag zeker anders beantwoorden, en het antwoord zou afhangen van vele factoren en van de eigen situatie van het individu. Deze vraag is niet bedoeld om de publicatie van bedrijfsgegevens uit te lokken. En op dit moment is het antwoord sterk afhankelijk van hoe de dag verloopt.

Het was altijd lastig om een ​​evenwicht tussen werk en privé te vinden dat voor alle betrokkenen bevredigend is. In ieder geval voor de meeste mensen. Tijdens de eerste Lock down werden gezinnen echter voor geheel nieuwe uitdagingen gesteld. Het duurde even om aan de situatie te wennen en vertrouwd te raken met de nieuwe omstandigheden.

Het is ongeveer hetzelfde voor ons bedrijf. Het zakenleven gaat door. Het doet het anders dan voorheen, maar het gaat wel door.

Parameters zijn hier ook veranderd. Elke dag komen we nieuwe grenzen tegen en gaan we nieuwe uitdagingen aan. We gaan met de tijd mee en passen ons aan de huidige veranderingen aan. Het is een leerproces.

Wat is er veranderd?

Mensen zijn gewoontedieren en het is niet altijd gemakkelijk om met verandering om te gaan. Vroeger reisden we als productmanagers de hele wereld over om klanten en collega’s te bezoeken, maar nu bestaat onze communicatie voornamelijk uit correspondentie en videoconferenties. Dat laatste betekent dat we rekening moeten houden met verschillen in tijdzones en onze werktijden daarop moeten aanpassen. Waar we gewoonlijk tal van on-site afspraken met klanten zouden hebben, zijn we gewend geraakt om klanten te raadplegen via videogesprekken.

Veel mensen hebben moeten leren hun werk te herstructureren om in een thuiskantoor te passen. Videoconferenties zijn onderdeel geworden van onze dagelijkse werkroutine. Zelfs trainingsmaatregelen worden nu online uitgevoerd. Wie had het aan het begin van vorig jaar geloofd?

Onze klanten hadden waarschijnlijk ook niet gewild dat het zo was, omdat ze graag hun uitdagingen met ons bespreken. Als iemand een jaar geleden had voorspeld dat we volledig zouden overschakelen op video-advisering, hadden we hem uitgelachen. Nu weten we hoe het werkt. We krijgen veel positieve feedback van klanten. Dit laat ons zien dat verandering niet altijd regressie betekent. Dus we zullen de positieve effecten van deze tijd meenemen naar de toekomst.

Welke problemen zijn er ontstaan?

Er zijn natuurlijk ook dingen die niet perfect werken. Vooral persoonlijk contact missen we. We missen persoonlijke gesprekken, zelfs als we genieten van de technische mogelijkheden van een online vergadering.

Op het gebied van kabels is het vooral belangrijk om met producten om te gaan om een ​​gevoel te krijgen voor hun kwaliteit en om het materiaal te beoordelen. Dat kun je niet op video doen. Maar we kunnen onze klanten van tevoren samples sturen en ze vervolgens samen bekijken in een videogesprek.

Ons werk gedijt als we ter plaatse zijn. Van het zien van machines en het ervaren van problemen met levende kleuren. We moeten de technische problemen begrijpen, zodat we goede oplossingen voor onze klanten kunnen vinden. Normaal gesproken ervaren we de randvoorwaarden ter plaatse.

Kabels verkopen in de Corona-crisis

We vertrouwen momenteel op goede communicatie en onze ervaring. Ons doel moet zijn om ondanks de ongebruikelijke situatie het best mogelijke advies te blijven geven. Het doel is om goede communicatie en gerichte vragen te gebruiken om misverstanden te voorkomen en begrippen te vatten, ook op afstand. Kabels kopen werkt. Zelfs in de Corona-crisis.

Ik denk dat dit komt omdat er niet veel is dat de klant mist. Behalve misschien een handdruk. Een virtuele glimlach wordt niet verduisterd door een masker.

Heeft u stalen, productinformatie of individueel advies nodig? Ben je nog steeds sceptisch over hoe dit allemaal werkt? Voel je vrij om contact met ons op te nemen. Wij helpen u graag verder.

Comment on this article

Please write a comment.

Your comment will be moderated by an admin before activation.




Article keywords:

Newsletter:

Choose a topic now