De kabelrups: Energie, data, perslucht en hydrauliek in ÉÉN systeem én geïnstalleerd in 1 uur! – Deel 1 - igus Blog Belgien

De kabelrups: Energie, data, perslucht en hydrauliek in ÉÉN systeem én geïnstalleerd in 1 uur! – Deel 1

Kate Meerschaut | 2 March 2021

Er zijn zoveel redenen waarom een ​​kabelrups zelden wordt aangetroffen in de gangpaden van hoogbouwmagazijnen, maar de belangrijkste reden is waarschijnlijk de prijs.

In tegenstelling tot het railsysteem, dat alleen bestaat uit een kunststof profiel en de daarin ingebedde koperen of aluminium strengen, spreken we van de kabelrups als een tribologisch geoptimaliseerd polymeerproduct, plus het zeer flexibele merk chainflex-kabels erin en ten slotte , een geleidegoot, die nodig is om ervoor te zorgen dat ook de kabelrups optimaal wordt geleid.

Het is begrijpelijk dat dit pakket onvermijdelijk veel duurder is dan het railsysteem. En dit prijsverschil doet alle andere voordelen van de kabelrups teniet; zoals de onderhoudsvrijheid, veiligheid (geen open contacten), absoluut probleemloze datatransmissie, netheid, enz. in vergelijking met het railsysteem.

Maar nu is er een echt alternatief: de nieuwe autoglide 5. Deze ketting heeft geen geleidegoot nodig en is in een mum van tijd gemonteerd. Dit zijn twee belangrijke factoren die de autoglide interessant en concurrerend maken in vergelijking met het railsysteem en die alle voordelen van de kabelrups blijven vervullen.

Wat maakt de nieuwe autoglide 5 van igus zo uniek?

Allereerst de prijs. Voor € 49, – per meter ontvangt de klant een product dat klaar is voor montage. Met andere woorden, niet alleen de kale ketting, maar een kant-en-klare kabelrups met 5 enkele aders van elk 6mm² en een buskabel. Daarnaast is er natuurlijk de staalkabel en ander montagemateriaal!

Belangrijker nog dan de verkoopprijs is de snelle en echt heel eenvoudige montage. Ook hier wordt weer veel geld en tijd bespaard.

Waarom is de montage zo eenvoudig en snel ?! Om de autoglide 5 te geleiden, wordt een standaard stalen kabel langs de baan gespannen. Je moet twee ankers maken; aan het begin en het einde van de rijstrook. Daar wordt het touw vastgemaakt en met spierkracht gespannen. Dat is genoeg.

De ketting met harnas wordt op het touw uitgerold. De speciale traversen in de buitenradius van de kabelrups hebben een groef die precies past op de diameter van de staalkabel. Dit garandeert een veilige geleiding van de kabelrups.

Als eindmontage wordt de kabelrups aan de ene kant aan de vloer en aan het andere uiteinde aan de miniload of de dwarstransportwagen bevestigd. En daar ga je!

We hebben de tijd gemeten. U monteert het systeem in ongeveer een uur… ongeacht hoe lang de reis duurt.

Comment on this article

Please write a comment.

Your comment will be moderated by an admin before activation.




Article keywords:

Newsletter:

Choose a topic now